Dobrodošli na blog efitnes


Počni da živiš zdravo! Budi FIT!

недеља, 06. новембар 2011.

Zimski sportovi i zdravlje




Svaka je zima pravi trenutak da raspoloženje prenesete iz fotelje napolje. Ako imate poteškoća da zamislite kako je to vratolomno juriti na sankama ili leteti visoko poput ski skakača, postoje mnogi drugi zimski sportovi koji pružaju odlične mogućnosti kada je reč o bavljenju zdravim fizičkim aktivnostima.

Pored toga što ćete pluća napuniti više nego potrebnim svežim i čistim vazduhom, takođe ćete biti u mogućnosti da povećate mišićnu masu, izdržljivost i uspostavite zdravu ravnotežu.

Lepota i prednost zimskih sportova jeste u tome što ih možete upražnjavati od najmlađih dana pa sve do poznih godina. Zimski sportovi imaju i potencijal za uključivanje svih članova porodice, pa doprinose i učvršćivanju porodičnih veza.

Kros kantri skijanje

Kada je reč o povećanju izdržljivosti, ovaj zimski sport svakako spada u grupu najboljih i najpoželjnijih. Za vreme ove aktivnosti, sagoreva se više kalorija nego u ostalim fizičkim aktivnostima. Pošto spada u grupu aerobik-sportova, uključuje konstantno kretanje, a za to vreme vaše srce upumpava putem krvnih sudova kiseonik u mišiće i snabdeva ih dodatnom snagom. U mišićne grupe koje se ovim putem jačaju spadaju mišići butne oblasti, zatim mišići zadnjice, listovi, bicepsi i tricepsi.

Što se kalorija tiče, osoba od 70 kilograma težine sagori u proseku približno 500-640 kalorija po satu baveći se ovim sportom.

Klizanje na ledu

Tajna ovog zimskog sporta leži u tome što pokreće skoro sve mišićne grupe i zato se preporučuje kao jedna od idealnih fitnes aktivnosti. Može se upražnjavati tokom čitavog života, bilo individualno ili kao grupni sport. Klizanje na ledu spada u grupu aktivnosti malog opterećenja, ukoliko ne izvodite puno skokova, što je jako dobro za stvaranje mišića u predelu kukova, kolena i listova. Klizanje takođe doprinosi boljoj ravnoteži, fleksibilnosti, brzini i okretnosti. A dodatna prednost je i ta što čak i početnik može sagoreti jako puno kalorija, što se dalje povećava kako bivate sve bolji u klizanju.

U gradovima koji imaju klizališta klizanje je dostupno skoro cele godine i nije potrebno ići na planinu da biste se klizanjem bavili.

Snoubording

Što se ove discipline tiče, najviše se aktiviraju mišići listova, natkolenice i potkolenice prilikom upravljanja daskom; zatim zglobni mišići i mišići stopala za usmeravanje i mišići abdomena za održavanje ravnoteže. Dobra strana ovog sporta je ta što osoba koja teži približno 70 kg može da sagori oko 480 kalorija po satu.

Нема коментара:

Постави коментар