Dobrodošli na blog efitnes


Počni da živiš zdravo! Budi FIT!

среда, 09. новембар 2011.

Piramida pravilne ishrane


Načela piramide pravilne ishrane zasnivaju se na pravilima ravnoteže, umerenosti i raznovrsnosti dnevne ishrane.

Piramida hranu razvrstava u šest različitih kategorija namirnica koje bi u ishrani trebalo da budu zastupljene svaki dan:

Žitarice: Dnevno bi trebalo konzumirati najmanje 6-11 porcija žitarica. Pod žitaricama se  podrazumevaju namirnice poput hleba od žitarica sa celim zrnom, žitarica za doručak, testenina ili pirinča.
Povrće: Preporučuje se svakodnevna konzumacija svežeg ili kuvanog povrća - tamnozeleno lisnato povrće, crveno i narandžasto povrće poput šargarepe ili bundeve. Povrće poput kukuruza ili krompira je izvor dugotrajne energije za organizam.
Voće: Svakodnevno se preporučuje  konzumacija 2-3 porcije voća. Različito i ukusno voće poput jabuka, šljiva, avokada, pomorandži i borovnica pomaže pri zadovoljavanju preporučene dnevne količine.
Ulja i masti: Veća količina masti i ulja dolaze iz izvora hrane poput ribe, koštunjavih plodova i biljnih ulja. Ograničite upotrebu zasićenih masnih kiselina. Ulja i masti su prirodan izvor vitamina E (koji je topiv u mastima) i nezasićenih masnih kiselina, koje imaju povoljan učinak na zdravlje.
Mleko i mlečni proizvodi: Mleko i mlečni proizvodi su vredan izvor kalcijuma, koji nam je svakodnevno potreban za rast, razvoj i održavanje koštane mase, kao i za razne dodatne funkcije u telu. Konzumirajte mleko i mlečne proizvode sa smanjenim procentom masti.
Meso i mahunarke: Preporučuje se konzumacija 2 serviranja iz grupe namirnica mesa, mesnih proizvoda i mahunarki. Kod odabira mesa i proizvoda od mesa birajte mršavo, niskomasno meso.  Takođe je važno da u ishranu uključite namirnice koje sadrže visok udeo omega-3-masnih kiselina poput ribe (losos, haringa ili pastrmka).
Fizička aktivnost: Preporučuje se svakodnevna fizička aktivnost u trajanju od 30 minuta. Pod fizičkom aktivnošću podrazumeva se kretanje tela na način da se troši energija: šetanje, penjanje stepenicama, igranje fudbala, vožnja bicikla, ples, plivanje, jahanje...



Pravilna ishrana proizlazi iz svakodnevne konzumacije žitarica, ribe koje sadrži omega-3-masne kiseline i voća i povrća koje sadrži brojne prednosti. Pravilnom ishranom i planiranjem svakodnevnih obroka umanjujemo mogućnost rizika za pojavu gojaznosti. 

Gojaznost je jedan od vodećih činilaca u svetu koji potpomaže razvitku hroničnih nezaraznih bolesti kao što su dijabetes tipa II ili kardiovaskularne bolesti. 

Uravnotežena i raznovrsna ishrana je temelj zdravlja, a ujedno pomaže u regulaciji telesne mase.



Нема коментара:

Постави коментар